sterke vrouwen met een hartverscheurend verleden

Linda Hindriks 23 november 2021
In het boek, In haar schoenen verteld Layla het verhaal van haar zus Marjam.
Ze verteld over de tijd in Afghanistan waar hun leven begint, ze neemt je mee in hun kleurrijke cultuur en het leven van de familie en buurtgenoten. Layla Alizadah schrijft op een prettige manier waardoor ze je echt mee neemt naar Afghanistan en ik had echt het gevoel dat ik bij haar op bezoek was. Totdat het meest verschrikkelijke in de wereld gebeurt en de Taliban Afghanistan binnendringt en zowel de bevolking als de Afghaanse cultuur kapot maken. niemand is veilig en ten pas en ten onpas worden er extreme regels opgelegd. ze deinzen nergens voor terug en geen mens of dier is veilig in de buurt van de Taliban. Ik heb af en toe het boek even weg gelegd omdat ik huilde om het tastbare verdriet en de wanhoop. de walgelijke manier waarop de Taliban levens verwoest. deze vrouwen zijn heel sterk en ondanks de verschrikkelijke situaties die ze hebben mee gemaakt toch is hun hele verhaal doordrenkt van moed, kracht, hoop en liefde. ik heb mogen proeven van de prachtige Afghaanse cultuur en vind dit dan ook een heel goed boek om het verschil te leren tussen Afghanistan voor en tijdens de taliban. het heeft mij aangegrepen en zal mij bijblijven. Layla en Marjam hun moed, kracht en liefde zijn een baken van hoop. ik heb heel veel liefde en respect voor hun. en ik hoop dat het nu beter met hun gaat, al zullen de littekens nooit verdwijnen in dit leven.

Meer recensies van Linda Hindriks