De Nederlandse Karin Slaughter

Linda Hindriks 04 april 2023
Verliezen van jezelf gaat over caitlin (Cat) die een gecompliceerde lat relatie heeft met de egocentrische Koen. Zelfs wanneer Cat in verwachting raakt is Koen niet van plan om Sifra als zijn dochter aan te nemen of om er voor Cat te zijn.
Gelukkig hebben Cat en Sifra veel steun aan de buurvrouw Marjon die als een ware vriendin en tante er altijd is.
Sifra wil graag als tussenjaar na haar studie gaan werken als au pair in Engeland. Werk ervaring opdoen en de taal beter leren beheersen terwijl je een gezin helpt bij het opvoeden van de kinderen.
Toch loopt het geplande avontuur compleet anders dan in eerste instantie gedacht. Ze komt nooit aan in Engeland.
Verliezen van jezelf vertelt wat er met Sifra en de andere meisjes is gebeurt alsof je er zelf bij bent. Heftig maar ook realistisch.
Tegelijk volg je ook moeder Cat en buurvrouw (Tante) marjon.
Ook volg je een gedeelte van het onderzoek en wat er in de misdadigers om gaat.

Ik heb verliezen van jezelf met een sneltrein vaart uitgelezen omdat ik gewoon moest weten hoe het verder gaat. Het einde was alsnog verrassend maar ook heftig en verdrietig. Met een knoop in mijn maag en tranen over mijn wangen sloot ik het boek.
Beseffend dat het helaas ook in de werkelijkheid gebeurt.

Heel goed uitgewerkte personages, en het einde is ook erg goed. Mariska rond het verhaal zorgzaam af.
Het taalgebruik is natuurlijk een kwart prettig weg. Gewoon zoals de personages ook zouden praten.
Ik ben echt onder de indruk van deze thriller, het verhaal zal zeker weten nog een lange tijd bij blijven.

Dikke vijf sterren waard. Goed geschreven, spannend, realistisch, meeslepend, en lastig om afscheid te nemen van de personages.

Prachtige cover die past bij het verhaal. Alleen vind ik het boek wat stijf gebonden/gelijmd. Maar bij een tweede keer het boek lezen gaat het al makkelijker.

100% een aanrader als je heftige realistische thriller zoekt die vlot leest en nog even bij blijft.

Meer recensies van Linda Hindriks