Een aanrader voor iedereen! Onmisbaar inzicht

Linda Hindriks 19 november 2022
Ik heb Verhalen uit de Apotheek gelezen van Ellen Kruize en mede collega's en ervaringsdeskundigen.

Een zeer leerzaam boek, het leest vlot weg door de verschillende kleine stukjes en onderwerpen. Het is echt mooi overzichtelijk vorm gegeven.
Alle stukjes zijn prettig en duidelijk geschreven. Je hoeft absoluut niet veel kennis te hebben van de Zorg of de apotheek want alles wordt heel erg mooi uitgelegd.
Ik heb in dit boek veel herkenning gevonden door mijn korte tijd dat ik werkzaam was in de zorg, maar ik heb het ook zeker gelezen met een lach en een traan. Een brok in mijn keel, een knoop in mijn maag door sommige situaties. Maar ook met heel veel liefde, dankbaarheid en respect heb ik gelezen hoe veel zorg en Apotheek medewerkers zich inzetten en mee denken, mee voelen. Dit was voor mij een kadootje om te lezen en heeft mij extra inzicht gegeven. Ook staat er achterin in het boek en heel handige lijst met tips voor wanneer je wilt reizen. Waar je Medisch gezien misschien niet meteen aan denkt. Een mooi compleet overzicht.

Een hartstikke leuk boek boordevol inzicht
Heerlijk om te lezen en zo veel te leren over de verschillende aspecten van de Apotheek.

Ondanks dat ik in mijn wijk een apotheek heb van een grote firma waarbij regelmatig dingen mis gaan die echt niet kunnen. Klachten van wijkbewoners die tegen dezelfde fouten aanlopen. Toch kijk ik door dit boek anders naar de medewerkers, en probeer ik achter de oorzaak van de problemen te komen en het te laten waar het ontstaat. De lieve medewerkers achter de balie zijn immers meestal niet de personen waar de fout ontstaat. Na het lezen van dit boek ben ik vastberaden bij een volgende fout in gesprek te willen gaan met de apotheker. Ik denk dat ze daar veel meer aan hebben

Heel goed dat dit boek er is, er wordt veel te weinig gesproken over de verschillende beroepen en functies binnen de apotheek. Terwijl de apotheek toch echt onmisbaar is!
De mensen van de apotheek zijn ook stuk voor stuk zorg toppers die voor dag en dou doorwerken. Ook tijdens corona lockdowns, en ook tijdens feestdagen zijn er medewerkers die net als andere takken van zorg verlenen gewoon door bikkelen. Toppers

Meer recensies van Linda Hindriks