Openhartig, krachtig, eerlijk

Linda Hindriks 30 januari 2023
Ik las De Regen Kwam van binnen. Door Dennis Biesma . Een passende titel met een prachtige cover. Een boek die ook erg fijn in de hand ligt.

Dennis vertelt in De Regen kwam van binnen zijn persoonlijke verhaal. Zijn biografie.
Dennis is opgegroeid binnen het geloof en de organisatie van Jehovahs getuigen. Ik heb enorm veel respect voor zijn openheid.
Daar is ontzettend veel kracht en liefde voor nodig.

Hij verteld hoe hij de tijd heeft ervaren binnen de religie en ook hoe veel plezier hij heeft ervaren in het dienen van Jehovah. Maar ook de dingen waar hij tegen aan is gelopen. Het is een open en eerlijk verhaal, vol emotie en zelf ontwikkeling. Het is geen Haat tirade tegen jehovahs getuigen. Dat is het absoluut niet. Maar Dennis schetst wel een heel realistisch en waarheidsgetrouw beeld van hoe het er aan toe gaat met daarin natuurlijk zijn persoonlijke ervaring, gedachten en emoties verwerkt.
Je leest ook hoe Dennis zijn leven is veranderd en dat hij nu niet meer een getuigen is.
Een verhaal vol reflectie, liefde, begrip en ook een goed onderbouwde reden voor de keuzes die dennis maakt.

Ik heb ontzettend veel waardering voor dit boek. Het is niet gemakkelijk om uit de schaduw te stappen en je verhaal te vertellen. Het is niet gemakkelijk om zelfstandig te leren denken en jezelf te leren kennen na een leven vol van opgelegde meningen. Het kost veel kracht, liefde en moeite om te leren wat echte onvoorwaardelijke liefde is en om weer te leren zelf na te denken en niet de omgeving overal in te volgen.

Onderzoek ALLES en behoud het goede.

Onderstaande citaat vind ik erg mooi:

Als je jezelf kwijtraakt, vervagen je dromen. De energie trekt weg en het leven heeft geen waarde meer. ( Blijf alsjeblieft dromen! Wees jezelf, altijd!)

Dankjewel Dennis voor het doorbreken van de stilte

Het boek krijgt van mij een 10.
Ik raad het aan om te lezen en dan pas een mening te vormen.
Wil jij graag meer weten hoe het leven eruit ziet als een getuigen van Jehovah? Dan schetst De regen kwam van binnen een mooi realistisch beeld met uiteraard persoonlijke ervaringen van Dennis.
Het is een warm liefdevol boek, zonder haat naar getuigen maar wel met een eerlijke kritische kijk naar de organisatie.

Voor mij ontzettend herkenbaar, gelezen met een lach, nostalgische gevoelens maar ook met een traan en knoop in mijn maag.

Voor de mensen in mijn omgeving, je mag het boek ook van mij lenen. En het boek is ook te koop als ebook.

Ik wens iedereen heel veel liefde. Onvoorwaardelijke liefde. En de mogelijkheid om te ontdekken wat jij voelt en denkt.

Namaste, vrede

Meer recensies van Linda Hindriks