Het meisje in het bos

Lindy Bolwijn 06 oktober 2019
Een recensie schrijven over dit boek is lastiger dan ik had gedacht. De achterkant van het boek beschrijft Ruby, een meisje van 13 dat op zoek gaat naar haar echte ouders. Een zoektocht waarin ze schaduwen tegenkomt en zich aansluit bij kinderen die alleen in het bos wonen.

Daarnaast kom je in aanraking met de andere verhaallijn. Die van Anna, een jong meisje dat zwanger raakt en een dochter genaamd Ruby krijgt.

Ruby heeft het bij haar adoptieouders niet makkelijk en wil eigenlijk alleen maar liefde voelen. Langzaam wordt duidelijk wat er zich allemaal heeft voorgedaan in het verleden waardoor Ruby niet meer bij ze is.

Door de schaduwen ben ik een aantal keer op andere gedachtes gebracht. Een onderscheid tussen waar en niet waar was daardoor lastig te maken. Als mij de vraagt wordt gesteld hoe het boek het beste kan worden omschreven heb ik nog steeds geen antwoord.

Meer recensies van Lindy Bolwijn