Ik ben nog niet klaar met Grant County, dit kan nooit het einde zijn...

Ja..... tsja.... Wat moet ik nou zeggen over dit laatste deel van de Grant County serie..... Ik haat dit boek en hou van de boek tegelijkertijd.. Hij is ontzettend goed, maar ik haat het boek, ik haat het verhaal. Of nee, ik haat wat er met de hoofdpersonages gebeurt.

Het verhaal bevat weer drie verhaallijnen. Die van Lena, die van Jeffrey en die van Sara. De verhaallijnen van Sara en Jeffrey lopen gelijk op, die van Lena begint een stuk eerder en de twee tijdslijnen werken heel mooi naar elkaar toe.

Het verhaal begint weer heel sterk, leidt her verhaal heel goed in, het midden van het verhaal is eerder een slowburn die heel erg op de hoofdkarakters in gaat en aan het einde zit een ontknoping. De schrijfstijl van Slaugter is erg aangenaam en makkelijk doorheen te lezen. De hoofdstukken zijn van gemiddelde lengte waardoor je soms wel even moet doorzetten als je iemand bent die niet halverwege een hoofdstuk kan stoppen.

Karin Slaughter weet in Onaantastbaar heel goed wantrouwen op te wekken naar elk karakter dat in het verhaal voorkomt en laat het tot op het laatste moment onduidelijk wat er precies is gebeurd. Echter merk ik wel dat er wat losse eindjes blijven liggen, zeker als je je beseft dat dit het laatste deel in de Grant County serie is (tot nu toe).

Slaughter is ontzettend goed in het beschrijven van personen, situaties, gebeurtenissen, met name de gruwelijke en verschrikkelijke details laten niets te wensen over. Waar Karin Slaughter ook heel goed in is, is het laten lijken alsof alles weer goed komt/is om vervolgens een bom af te laten gaan op de allerlaatste pagina. Het boek verscheuren heb ik meerdere malen willen doen, maar bij de laatste pagina moest ik me echt inhouden.

Sara wordt aangeklaagd, Lena lijkt betrokken te zijn bij een moord, Hank lijkt meerdere malen dood, corruptie vind volop plaats, Fred Bartis vanaf het begin een griezel en dan Jeffrey.... Dit kan toch nooit einde van deze reeks zijn... Ik weet dat Sara Linton nog terug komt in de Will Trent reeks, maar ik vond Lena geweldig... En ik wil Lena echt niet missen in de volgende reeks.

Ik heb Onaantastbaar eerder gelezen en gaf hem toen 5 sterren voor de diepgang, de spanning, de karakters, het verhaal. Toen had ik echter de eerdere vijf delen nog niet gelezen en achteraf gezien miste ik heel veel informatie uit de eerdere delen. Het boek is los te lezen, maar daardoor zijn de karakters wel een stuk oppervlakkiger en krijg je heel veel nieuwe informatie over je heen gegooid, terwijl je veel van deze informatie in eerdere delen al had kunnen opdoen met meer detail en diepgang. Het is dus aan te raden de eerdere delen ook te lezen voor je aan dit deel van de serie begint. Dan vallen er een hoop puzzelstukjes op zijn plaats. Er blijven echter ook nog wel veel vragen hangen en het einde blijft open, waardoor je toch nog graag verder zou willen lezen over deze personages.

Ik heb tijdens het lezen blijdschap, verwarring, waanhoop, boosheid, angst en enorme frustratie gemerkt. Onaantastbaar is een erg goeie afsluiter van een erg goeie (geweldige)reeks, waar je eigenlijk geen genoeg van kan krijgen. Ik vind het een verschrikkelijk, maar ook geweldig boek en zou hem zeker aan anderen aanraden. Vanwege de open eindjes, geef ik Onaantastbaar 4,5 ster!

~Live Your Life Reading

Meer recensies van Live your life reading