Liefde zonder Oordeel

Liz DivaBooks 12 januari 2021
Na het te hebben gelezen van de boekomschrijving sprak dit zeker heel erg aan. Het e-book dat door Dutch Venture Publishing ter beschikking is gesteld telde maar 100 pagina’s. Het verhaal moet dus snel gaan in opbouw om een toch wel complex thema goed uit de verf te laten komen.
Het verhaal wordt verteld vanuit zowel het perspectief van Miriam als dat van Gideon. Persoonlijk is deze schijfstijl altijd wel een voorkeur voor mij dus was dit een prettige verassing. De schrijfstijl van Anne May was voor mij een beetje te voorzichtig voor een New Adult.
De seksuele gedachten die door Miriam haar hoofd heen gaan worden heer oppervlakkig gehouden net zoals wat er precies allemaal met haar is gebeurt. Persoonlijk vind ik dit erg jammer want het personage mist hierdoor een stukje diepgang.
Van Gideon krijgen we wel iets meer informatie over zijn verleden waardoor je meer van hem te weten komt. Dit maakt het dan makkelijk je in te leven. De emoties/gevoelens die hij kan kan je begrijpen alleen werden deze op mij niet goed overgebracht wat dan wel weer jammer is.
De handicap van Gideon en wat ook de mogelijkheden zijn als je een juiste partner hebt vond ik dan wel heel verfrissend en wist hier nagenoeg zelf niks over. De emotionele band die ze delen was heel mooi om over te lezen. Helaas is het doordat dit boek heel dun is dit ook  niet helemaal tot zijn recht gekomen.
Het verhaal heeft zeker heel veel potentie alleen door de tijd sprongen die werden gemaakt aan het eind mis je de revalidatie van Gideon en de band die wordt verstevigd tussen hem en Miriam.

Lang Verhaal Kort

Een heel goed idee wat helaas niet goed is uitgewerkt. De schrijfstijl is ietwat voorzichtig voor een New Adult, maar het leest wel door.
Het verhaal wordt verteld vanuit Miriam en Gideon zijn perspectief wat een voorkeur is voor mij. De personages missen een stukje diepgang en dit is op sommige punten erg jammer.

Meer recensies van Liz DivaBooks