Ik wil meer

Lizzie 30 november 2019
Voor de Hebban Buzz Perfecte resten mogen lezen. Het begin van een nieuwe Thrillerserie.
Met in de hoofdrol Luc Calanach en Ava Turner.

Het boek speelt zich af in Schotland.
Waar er een verbrand lichaam op een afgelegen plek gevonden wordt. Er blijft van het lichaam niet veel over voor identificatie. Ondertussen is de dader al opzoek naar zijn volgend slachtoffer en zijn Luc en Ava nog met een andere zaak bezig, die aan het licht brengt dat tienermeisjes die zwanger zijn, niet al te best behandeld worden.
Zullen ze de dader van de ontvoerde vrouwen te pakken krijgen of zal hij hen steeds te slim af zijn?

In Perfecte resten is de spanning nooit ver om de hoek. Doordat we afwisselend lezen uit het perspectief van de dader en het onderzoeksteam, blijft de lezer na sommige hoofdstukken op zijn honger zitten omdat er na en bepaalde wendingen de omschakeling naar de ander gebeurd.
Wat een goed idee is van de schrijver, want daardoor blijf je geboeid en wil je steeds verder lezen. Het was moeilijk om het boek opzij te leggen.

Het feit dat we ook de dader goed leren kennen is een groot pluspunt, je leert zijn drijfveer kennen en zijn idealen. Het is niet origineel er zijn nog schrijvers die dit doen, maar het werkt wel. Hier is de dader echt iemand die denkt dat hij God is en een ander zijn wil kan opleggen, hij voelt hem in de steek gelaten door iedereen en totaal niet geappercieerd, hij vindt bovendien dat iedereen hem onderschat en dat hij veel meer in zijn mars heeft of dat ze denken. Hij is vooral opzoek naar zijn gelijke en dat is ook meteen duidelijk.

Dit is een eerste deel in een serie en we hebben de hoofdpersonages in de serie al goed leren kennen, Fields laat ons kennismaken met Luc Calanach die van Frankrijk verhuisd is naar Schotland Geleidelijk aan word er stukje per stukje verteld waarom die verhuis gebeurd is. Hier zorgt ze door het op die manier te doen dat de lezer hongerig blijft naar meer info en verder wil lezen, maar ook geboeid blijft. Ze heeft ook een verrassande wending toegevoegd aan het plot, waardoor het leven van Luc Calanach op zijn kop gezet wordt.
Het enigste hoofdpersonage die nog wat mysterieus is is Ava; Van haar wil je als lezer wel nog meer te weten komen, wat dan hopelijk gebeurd in het tweede deel. Natascha wordt in het begin van het boek afgeschilderd als een ijskoningin, naar het einde van het boek toe leren we een andere kant van haar kennen, die de lezer aangenaam verrast.

Fields schuwt het niet om gruwelijkheden in haar boek te gebruiken. Er zitten echt een paar stukken in waar ze de daden van de dader gedetailleerd beschrijft, wat niet voor gevoelige lezers is.

Voor mij is dit zeker en vast een hot. Het is een must-read voor iedere thrillerliefhebber.
Kan niet wachten tot deel twee uitkomt.

Meer recensies van Lizzie