Alweer een topper van Olivia Lewis

Loraines_books 02 april 2021
Jullie willen niet weten hoe blij ik was toen ik hoorde dat Sophia haar eigen serie ging krijgen. Sinds het eerste deel in de King serie ben ik al fan van Olivia Lewis. Haar boeken lezen zo heerlijk weg. Begin van de week heb ik ‘Totale Chaos’, deel 1 in de Queen serie, gelezen. Wat een top boek weer!

‘Totale Chaos’ gaat over Sophia King, de dochter van Luci en Benjamin. Ze is inmiddels 20 jaar en volgt een dansopleiding. Ook heeft ze een relatie met de populairste jongen van school, Mason. Naast het dansen maakt Sophia ook geregeld vlogs. Als Scott, een nieuwe leraar, op de school van Sophia komt werken toont hij gelijk interesse in de zangkwaliteiten van Sophia, die hij per ongeluk heeft ontdekt. In no time ontstaat er een totale chaos in het leven van Sophia, en ze had zo’n chaotisch leven.

Vanaf het eerste hoofdstuk zit je gelijk in het verhaal. Het voelt echt als een warm bad. We zien de familie King gelijk zoals we van ze gewend zijn, ‘chaotisch’. Een betere titel voor het boek had ik dan ook niet kunnen bedenken.

Sophia wordt heel mooi beschreven, ze heeft haar onzekerheden en probeert hier mee om te gaan. Je wordt meegenomen door haar leerproces, ze weet soms niet hoe ze moet reageren door haar ADHD. Het wordt zo realistisch omschreven dat je zelf gewoon voelt hoe het voor haar moet zijn.

Scott vond ik in het begin erg mysterieus naar mate het boek vordert leer je hem veel beter kennen. Ik moet zeggen dat Scott nu wel Josh van zijn bookboyfriend troon probeert te stoten. Scott is zo zorgzaam en probeert Sophia uit haar schulp te trekken. Hij staat klaar voor haar en probeert haar meer zelfvertrouwen te geven, we hebben gewoon allemaal een Scott nodig in ons leven.

De schrijfstijl vond ik erg uniek, het lijkt alsof de personages het verhaal aan je vertellen. Dit maakt dat je het gevoel hebt dat je gewoon naast de personages staat als ze het meemaken.

En hoe leuk is het dat we Josh en Luci weer terug zien, ik had ze wel gemist hoor. Het is zo leuk om te zien hoe ze omgaan met hun kinderen en met de veranderingen die groter wordende kinderen met zich meebrengen.

Natuurlijk ontbreken ook in dit boek de steamy scenes niet, en wat zijn ze hot. De chemie tussen Sophia en Scott is gewoon WAUW.

Kortom weer een heerlijk boek, met een unieke schrijfstijl en realistische personages!

Een must-read waar je gewoon door heen vliegt, je kunt onmogelijk stoppen met lezen.

Het boek krijgt van mij dan ook *****, kom maar op met de rest van de serie!

Meer recensies van Loraines_books