Grote aanrader!

Voor veel kinderen blijven dino’s mega interessant! En met zo’n geweldig boek als dit, zal ieder kind smullen van alle weetjes, plaatjes en tekeningen van deze dinosauriërs.

Het grote boek over Dinosauriërs hoort bij de reeks boeken Het grote boek over…… en ik mocht al meerder van deze boeken lezen, namelijk die over Water en over voertuigen. En elke keer was het enorm genieten van alle flapjes, pop-ups en bewegende elementen die je door het gehele boek heen vindt. Op elke bladzijde zijn er wel verrassende effecten en valt er genoeg te ontdekken.

Zo ook in dit grote boek over Dinosauriërs. Allereerst leren we hoe dinosauriërs zijn ontstaan en vinden we achter allerlei flapjes de eerste dinosauriërs en bijvoorbeeld het skelet waarmee uitgelegd wordt waaraan je een dinosauriër kunt herkennen. Dan gaan we naar de tijd van de reuzen waar een grote pop-up ons laat verbazen.
We vinden weetjes over zeemonsters, maar ook over de heersers van het luchtruim en helaas belanden we dan bij het einde van de dinosauriërs. De vele weetjes, de teksten met uitleg bij de illustraties en de bewegende elementen maken dat je niet uitgekeken raakt in dit boek. Je blijft weer nieuwe dingen ontdekken en het jonge kind kan eindeloos spelen met de flapjes en bewegende stukken in het boek.

Het grote boek over Dinosauriërs is een ontdekkingstocht, een kenniscentrum en een genot om door te bladeren. De kleurrijke illustraties zijn eenvoudig en toch met details zodat we een goed beeld krijgen van de dinosauriërs. Jonge lezers die dol zijn op dino’s zullen smullen van dit boek en het niet snel meer wegleggen. Ouders jullie zijn gewaarschuwd; Dit boek ga je heel vaak mogen voorlezen! (en dat is helemaal niet erg, want ook wij kunnen er nog veel van leren en genieten van het enthousiasme van je kind!)

Wist jij dat de Herrerasaurus een van de eerste dinosauriërs was? Of dat er ook een struisvogel dinosauriër bestond? En waarom is de triceratops uitgestorven? Zorg dat je dit boek snel te pakken krijgt en straks alles weet over deze wezens!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke