Een mooi thrillerdebuut met een verrassend einde!

In Zonder Angst heeft Cleo een praktijk voor mensen die van hun angst af willen komen. In deze praktijk ontvangt Cleo vele cliënten die ze op een kunstzinnige manier probeert van hun angsten af te helpen. Wanneer de jonge Julia bij haar komt voelt Cleo meteen iets opvallends Julia heeft het gevoel dat ze in de gaten gehouden wordt en na een aantal gesprekken denkt Cleo dat dit wil eens waar kan zijn. Gaan ze hier samen achter komen?

Zonder angst, het nieuwste boek van Inge van Prooijen is uit en ik mocht het al in voren lezen van @decrimecompagnie. Ik kende deze auteur al van Singlereis, een heerlijke feelgood waarmee je de kou van deze winter even vergeet. Maar Zonder Angst is haar thrillerdebuut en dat maakte mij als Feelgood en thriller liefhebster zeer nieuwsgierig.

Zoals bij Singlereis is de schrijfstijl van Inge van Prooijen beeldend en weet ze ook in deze thriller de sfeer goed neer te zetten. Op de een of andere manier zit ik meteen in het verhaal van Cleo en haar praktijk Monsters onder mijn bed.

Inge van Prooijen zorgt er voor dat naast dit hoofdverhaal ook het privé leven van Cleo interessant maakt. Vanaf de eerste hoofdstukken zit je al met vragen en een onderbuikgevoel wat je nog niet helemaal kan thuis brengen. En wat hebben de twee verhaallijnen met elkaar te maken?

De hoofdstukken worden afgewisseld met schuingedrukte stukken waar we vanuit iemand lezen waarvan we nog niet weten wie dat is. Ook dat wekte mijn nieuwsgierigheid. Het verhaal leest lekker vlot en voor mij voelt de schrijfstijl goed.

Zonder angst is echt een psychologisch verhaal en geen bloederige of bloedstollende thriller. Het unheimische gevoel en de nadruk op karakters van de hoofdpersonen maken het verhaal sterk. En daar waar je denkt dat je door hebt hoe het verhaal in elkaar steekt en je denkt bij het einde te zijn aangekomen, trakteert Inge ons op nog een aantal hoofdstukken met een zeer verrassend plot!!

Het venijn zit hem in het staartje in dit boek, knap werk van Inge van Prooijen! Een mooi debuut en voor mij smaakt het naar meer! Ik ben benieuwd @casual.reading of je volgende verhaal een feelgood of een thriller gaat worden!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke