genieten!!

Lovingbooksnl 08 april 2021
Wat een fijn verhaal..
eigenlijk veel te kort..
Ik was graag nog even op de Zoutsteppe gebleven.

Het verhaal gaat over Kojvo een O’khani die opgroeid op de Zoutsteppe. Zijn moeder wil van hem de beste jager maken en leert hem om voor zichzelf op te komen.

Kojvo is eigenlijk heel onzeker en ook het doelwit van pestkoppen. Wanneer hij wil zorgen dat hun troep niet wordt aangevallen door de mens, maakt hij een verkeerde keuze. De relatie met zijn moeder verslechterd hierdoor en Kojvo neemt een drastische beslissing.

De toekomst lijkt Kojvo toe te lachen maar dan slaat het noodlot toe.. om het leven van zijn geliefde te redden offert hij zich op.

Een van zijn vroegere pestkoppen beslist zijn lot en geeft hem een nieuwe naam: Kinderdoder.

De thema’s pesten, onzekerheid, eigenwaarde, trots en liefde komen aan bod. Het is herkenbaar voor het dagelijks leven. Soms moet je moedige besluiten nemen om te kunnen overleven.. ook al verlies je daarmee dat wat je zo dierbaar is.

De boeken van Valentijn Ringelberg zijn heerlijk om jezelf in te verliezen. Kan niet wachten tot Als het duister roept uitkomt

Meer recensies van Lovingbooksnl