Pareltje

Mandy Braakhekke 08 april 2021
Door Coco kan het! heb ik kennis gemaakt met Loes Riphagen. En van Coco was ik gelijk fan. Tijdens een webinar met Loes, ergens in coronatijd, vertelde ze dat ze bezig was met het boek Kom mee, Kees. Op dat moment besloot ik al dat ik dit boek wilde lezen, wilde hebben... En ik heb hier zeker geen spijt van.
Kom mee, Kees is wederom een wonderschoon verhaal. Kees gaat samen met zijn vader op weg naar een concert van papa's lievelingsband. Ze moeten zich haasten, maar onderweg heeft Kees oog voor alles om zich heen. Papa heeft hier geen tijd voor en maant Kees steeds tot opschieten. Maar dan let papa zelf even niet goed op... gelukkig is Kees in de buurt.
Loes Riphagen heeft weer voor kleurrijke illustraties gezorgd, verspreid over twee pagina's. De illustraties vertellen het verhaal, ondersteund door de korte tekst. Zoals we ook al van het prentenboek van het jaar gewend waren, heeft Loes nu ook weer fantastische details verwerkt in de illustraties. Dit zorgt ervoor dat dit boek uitermate geschikt is voor interactief voorlezen. Zelfs Coco komt in dit boek voor. Een bron van herkenning voor veel kinderen, denk ik.
De boodschap van het boek is dat je doel behalen interessant is, maar de weg er naartoe soms nog veel interessanter. Echt een aanrader om met kinderen te lezen/ voor te lezen. Er is veel te zien op iedere spread en hier zullen de leukste gesprekken uit voort vloeien.

Meer recensies van Mandy Braakhekke