Zo krijg je de pubers aan het lezen!

Mandy Braakhekke 29 maart 2021
Undercover is een novelle, uitgegeven door Kluitman. Een boek dat qua omvang tussen een roman en een kort verhaal in zit. In een kleine 100 pagina's heeft Eva Burgers een super spannend verhaal neergezet.
Op een avond fietst Amy na haar werk naar huis. Vlak bij haar huis ziet ze ineens drie mannen uit een huis komen. En als ze goed kijkt, ziet ze dat een van die drie haar vriendje Ivar is. Ivar op wie ze knettergek is, maar die ook een crimineel verleden heeft. Amy gaat op onderzoek uit, samen met haar beste vriend Boris.
Eva Burgers heeft een schrijfstijl waardoor je snel in het verhaal zit. Personages worden niet echt uitgediept, maar in een novelle is daar natuurlijk ook minder ruimte voor.
De spanning is goed opgebouwd; je blijft lezen. En als klap op de vuurpijl was er een plotwending die ik aan het begin net aan zag komen. Ik denk dat je met dit boek jongeren weer aan het lezen kan krijgen. De aandacht verslapt niet, je blijft constant geboeid. En het is superspannend...

Meer recensies van Mandy Braakhekke