Een ijzingwekkend avontuur met een vleugje romantiek en een flinke dosis humor

marga bos 22 september 2021
Eerder verschenen in de Moose Springs serie Droomvakantie en Droomman

Actrice River Lane had een glansrijke carrière in Hollywood. Het acteren heeft ze achter zich gelaten en ze stort zich nu op een carrière achter de camera. Ze vertrekt naar Moose Springs om daar een documentaire op te nemen. Ze wil met haar filmploeg de Mount Veil beklimmen, de hoogste berg in de omgeving. De natuur in Alaska is prachtig, maar ook gevaarlijk en ze huren de hulp in van Easton Lockett, een plaatselijke gids. Hij kent de berg op zijn duimpje en is de aangewezen persoon om River en haar crew te begeleiden. Dat lijkt een makkelijke klus voor Easton, maar hij krijgt te maken met een aantal eigenwijze mensen, waarvan River wel de meest avontuurlijke is en geen angst kent. De spanningen lopen hoog op, maar ondanks de ruzies en meningsverschillen gaan River en Easton toch meer voor elkaar voelen.

Ik heb de beide eerdere delen van Moose Springs met veel plezier gelezen en verheugde me enorm op dit deel. Net als de vorige delen, is dit deel ook weer een heerlijk boek. Morgenthaler heeft een fijne humoristische schrijfstijl en ze weet de lezer vanaf de eerste pagina’s te boeien. Ik heb de bewoners van dit dorpje in Alaska in mijn hart gesloten, het voelt als thuiskomen in Moose Springs, want een aantal personages uit de vorige delen komen we nu ook weer tegen.

De beide hoofdrolspelers uit Droomuitzicht leren elkaar door stom toeval kennen. Easton verknalt bijna een opname als River met haar crew aan het filmen is. River vindt hem maar een rare gozer, helemaal als ze bij een bezoek aan zijn huis etalagepoppen zonder hoofd en zijn zeisen verzameling ziet. Easton gaat met de ploeg mee als gids wanneer ze de berg gaan beklimmen. Hij is één van de weinigen die de moeilijke klim naar de top kan begeleiden. De spanning op de berg is om te snijden. De val van een crew lid, de eigenwijze River die door haar gedrevenheid roekeloos wordt en zo problemen veroorzaakt. Easton moet al zijn kennis inzetten om de ploeg weer veilig beneden te krijgen.

Ik sla het boek dicht en wat heb ik weer genoten, de spanning op de berg, de ontluikende romance tussen Easton en River, onder toeziend oog van een Alaska marmot. Je slaapzak delen met je partner, OK, maar met een marmot; Nou……toch liever niet. Morgenthaler heeft met haar fijne beeldende schrijfstijl mij weer een paar heerlijke uurtjes bezorgd. Helaas was dit deel drie en het slot van de serie.

Lieve leesgroet Marga Bos

Meer recensies van marga bos