Originele escaperoom

marga bos 06 september 2019
Sara Hall is net afgestudeerd en krijgt haar droombaan bij Stanhope op Wall Street. Ze beland in het wereldje van heel veel geld verdienen en riante bonussen. Collega Lucy pleegt zelfmoord, maar Sara heeft zo haar twijfels, was het wel zelfmoord, of is ze vermoord? 4 collega's van Sara worden naar een spoedvergadering geroepen in een verlaten bankgebouw. Maar, ze komen vast te zitten in de lift. De lift blijkt een Escaperoom te zijn, met de opdracht kom er levend uit.
Megan Goldin schrijft de escaperoom vanuit 2 verschillende invalshoeken. De vier in de lift en het verhaal van Sara. Lukt het de vier collega's om door middel van verschillende opdrachten te ontsnappen uit de escaperoom, ? En we volgen Sara, hoe het haar lukt om toe te treden tot het selecte clubje werknemers van Stanhope. Hoe gaat haar carrière, wordt ze net zo geldzuchtig als haar collega's? En hoe zit het eigenlijk met Lucy?
Door de wisseling van hoofdstukken wordt de spanning goed opgebouwd, al vond ik het halverwege een tikje langdradig worden. Na een paar gebeurtenissen zat de vaart er weer goed in, en dan wil je nog maar 2 dingen weten; waarom deze vier collega's, en lukt het ze om uit de escaperoom te ontsnappen.
Ik heb het boek met veel plezier gelezen, een heel origineel verhaal. Ik hoop dat Megan Goldin gauw met een nieuw boek begint, want dit smaakt beslist naar meer.
Ik beroordeel dit boek met vier dikverdiende sterren.

Meer recensies van marga bos