Een veelbelovend debuut van de Moose Springs serie

marga bos 18 augustus 2021
Droomvakantie is het eerste deel van de Moose Springs serie.

Graham Barnett heeft een eetcafé in Moose Springs, dat hij voor de grap Tourist Trap heeft genoemd. Maar of hij daar nu zo blij van wordt, nu hij alleen nog maar worstjes voor de toeristen bakt. Zoey Caldwells komt als klant zijn café binnen, en Graham vindt haar eigenlijk heel erg leuk. Zoey is op vakantie in Alaska en aangekomen in Moose Springs, voelt ze zich er al gauw thuis. Zoey vindt Graham een knorrige man, maar al snel leert ze een andere kant van hem kennen.

Eenmaal begonnen met lezen zit ik meteen al in een heerlijke leesflow. Wat een zalig boek, een ontluikende romance met de nodige dosis humor en avontuur. Het verhaal speelt zich af in Alaska, nu niet direct het decor voor een zomerse roman, maar Droomvakantie is een boek dat in geen enkele (dames) vakantiekoffer mag ontbreken.

Zoey treft in Moose Springs haar vriendin Lana en samen duiken ze de eerste avond van Zoeys vakantie de Tourist Trap in. Graham, de man achter de grill bakt worstjes en een menukaart heeft hij niet. Alleen een bord, waarop staat:

“Dezelfde rommel als altijd. Specialiteit; Wat jullie gisteren niet hebben opgegeten”

Lana en Zoey bestellen de nodige Growley bears, een lokaal drankje. Als Zoey de volgende morgen wakker wordt kan ze zich niet meer herinneren dat ze door Graham naar haar kamer is gebracht. Tijdens haar vakantie leert Zoey Graham steeds beter kennen en samen beleven ze een aantal hachelijke avonturen. Ze valt bijna in een ijsspleet, valt Graham aan als ze hem in het bos tegenkomt met een kettingzaag, belandt in een politiecel en maakt kennis met Ulyssus de eland.

Wat heb ik genoten van dit boek, de fijne schrijfstijl, de humor. De korte beeldende zinnen, waarbij je soms het kippenvel op de armen hebt staan. Je waant jezelf ook in Alaska, je voelt de kou, je ziet de eland.

Ik heb de bewoners van Moose Springs leren kennen en ik ga zeker genieten van de verhalen in de volgende twee delen. In Droomman is Lana de hoofdpersoon. En haar wil ik heel graag leren kennen, zij heeft een “eland wax” voor Zoey geregeld, brr, alweer kippenvel.

Wat mij betreft een geweldige Mustread! Genieten met een grote G

Lieve leesgroet Marga Bos

Meer recensies van marga bos