Een razendspannende opvolger van De zusjes

marga bos 11 januari 2022
Een olifantenverzorger die een illegale handel in exotische dieren en eieren op het spoor is, wordt dood aangetroffen in het olifantenverblijf. De zusjes Kauffmann onderzoeken de zaak en komen erachter dat er nog veel meer speelt.

Nachtwerk is het tweede deel in de Kauffmann en Kauffman serie. Het is een vervolg op haar eerste thriller De zusjes. Nachtwerk is zelfstandig te lezen, maar om de band tussen de zusjes te snappen is het aan te raden om eerst De zusjes te lezen. Ik heb genoten van het eerste deel en verheugde me dan ook om dit deel te lezen. De cover is intrigerend, net als het eerste deel, een brug in een donker Amsterdam. De zusjes Lisa en Kat krijgen ook nu weer te maken met een duister zaakje.

De directeur van Artis schakelt Bedrijfsrecherche Kauffmann & Kauffmann in als de dierenverzorger Arthur Korenman dood in het olifantenverblijf wordt aangetroffen. Lisa en Kat gaan op onderzoek uit en ontdekken dat Korenman een diefstal van exotische dieren op het spoor was.

De zusjes kibbelen over de inzet van Kat voor hun recherchebureau, als Kat betrokken raakt bij een datingfraude van Kats buurman. Wanneer er nog een dode valt bij de dierentuin loopt de irritatie tussen de beide zussen hoog op. Lisa en Kat gaan op onderzoek uit en komen al heel gauw een aantal verdachte zaken op het spoor. Ze komen steeds meer te weten over het verleden van Korenman. Dit is slechts het topje van de welbekende ijsberg.

Het is weer smullen met een grote S, spannend van begin tot eind. Kleinloog weet de lezer wederom te boeien met haar soepele schrijfstijl. De interactie tussen beide zussen is intrigerend en soms ook heel grappig. Ze vullen elkaar als bedrijfsrechercheurs goed aan, ieder met haar eigen kwaliteiten. Het verhaal bestaat uit verschillende verhaallijnen, die op het eind als puzzelstukjes in elkaar vallen. Kleinloog behandelt een paar actuele thema’s die me toch weer even flink aan het denken hebben gezet.

Nachtwerk is een fijne, vlot leesbare thriller waar je helemaal in weg kunt kruipen, spannend van begin tot het eind. Kom maar op met deel drie!

Lieve leesgroet Marga Bos

Meer recensies van marga bos