Waar Heartcross groots in is.

Maria 23 oktober 2023
Een nieuwe kans voor Starcross Manor is het vierde deel in de feelgoodserie Love Heart Lane van Christie Barlow.

In dit deel keren we wederom terug naar het kleine dorpje Heartcross in Schotland, en dat is beslist geen straf. Christie Barlow neemt je met haar beeldende beschrijvingen van de omgeving en de personages weer meteen mee in het leven van de mensen in deze kleine gemeenschap. Het voelt als een warm welkom bij de bewoners, die we ook al in de andere delen hebben leren kennen. Ook als je de andere delen niet gelezen hebt zul je je welkom voelen.

In dit deel staan Julia Coleman en Flynn Carter centraal. Julia heeft een goed lopende B&B in Heartcross en omdat ze goed is voor haar klanten en ook de enige in de omgeving is die onderdak kan bieden aan toeristen, is ze zeker van voldoende inkomsten. Als Flynn Carter zich in het dorpje wil vestigen en van Starcross Manor een luxe hotel wil maken, ziet Julia haar dromen, uitbreiding van de B&B, in gevaar komen. Flynn is dan wel rijk en sexy, hij kan ook meedogenloos zijn. Dat heeft Julia in het verleden meegemaakt en haar vriendin lijdt daar nog steeds onder. Hoewel Flynn duidelijk maakt dat hij geen problemen wil en hij niet de man is die Julia denkt, neemt ze dat niet zonder meer aan. Julia weet dat de gemeenschap zich achter haar schaart, Flynn is immers de nieuwkomer. Dit kan ze tegen hem, maar ook voor hem gebruiken. Krijgt Flynn toch een nieuwe kans in Heartcross?

De gemeenschap van Heartcross is hartverwarmend. Hoe beter je de personages leert kennen, hoe meer je ze in je hart sluit. De saamhorigheid en behulpzaamheid naar elkaar toe lees je vooral in het geval van Julia. Als ze merken dat Julia de nieuwkomer niet vertrouwt, mijden de andere dorpsbewoners hem ook. Later wanneer Julia door krijgt wat er destijds gespeeld heeft en dat Flynn daar slachtoffer van was, besluiten ze samen ervoor te zorgen dat de vernieuwingen alle dorpsbewoners ten goede komt. De personages en gebeurtenissen zijn heel herkenbaar en realistisch beschreven. Vooral de trouw van Julia aan de mensen dicht bij haar geven je een warm gevoel. Ook Flynn, die in eerste instantie als een harde, meedogenloze zakenman afgeschilderd wordt, blijkt juist het tegenovergestelde te zijn. Als de nood aan de man is, heeft hij no hard feelings, maar helpt hij waar hij kan.

Zoals het een echte feelgood betaamt is er een happy end, maar er is ook ruimte voor een nieuw deel. Dat komt er zeker zegt Christie Barlow in het nawoord. Ik ben benieuwd welke bewoners dan centraal staan.

Meer recensies van Maria