Tegenvaller

Maria van Ewijk 27 september 2022
In de reeks over de adellijke New Scotland Yard inspecteur Thomas Lynley las ik enkele jaren terug het deel waarin zijn vrouw vermoord werd. Wilde weten hoe het hem daarna is vergaan. Dat kun je inderdaad lezen in dit deel maar het verhaal viel me helemaal niet mee.
Lynley heeft afstand genomen van zijn werk en loopt in Cornwall het South West Coastpad. (Oftewel, het Zoutpad ) Hij raakt daar toch weer betrokken in een moordzaak. Het is een verhaal met veel overbodige details, allerlei niet relevante en niet uitgewerkte zijlijntjes. Niet best geschreven ook en zeker niet literair, zoals op de cover staat. Rare metaforen als: 'een mond die aanvoelde als de onderbroek van een worstelaar' of 'hij zag eruit als een man die de scharnieren van een vrouw eens flink geolied had'. Banale en expliciete sekspassages bijvoorbeeld 'in het onderbroekje van een vrouw willen zitten' etc.
Toch doorgelezen omdat je wil weten wie het gedaan heeft... Maar zelfs de plot was niet boeiend.

Meer recensies van Maria van Ewijk