Subliem verhaal wat onder je huid kruipt van de Koningin van de Realgood

MarieJoseJansen 03 maart 2024
Wanneer haar beste vriendin Sara plotseling weg moet, wil Lily best op haar 5-jarig dochtertje passen. Ze wonen tenslotte naast elkaar. Maar dan ontdekt ze dat Sara ook haar knappe, grappige en sexy broer Seb gevraagd heeft. Dat wordt een probleem, want Lily en Seb hebben een verleden en hij is dus de allerlaatste persoon met wie zij een paar weken in hetzelfde huis wil zijn. Door de situatie gedwongen brengen ze tijd met elkaar door en komt alles weer terug. We komen steeds meer te weten, wat er gebeurd is, hoe diep de familiebanden verweven waren en hoeveel gevoel er nog zit. Kan oud zeer verwerkt worden? En hoe kunnen ze dan verder?

Gillian King is niet voor niets de Koningin van de Realgood. Haar verhalen gaan altijd verder en dieper dan de gemiddelde feelgood. Op meesterlijke wijze weet zij haar gelaagde personages tot leven te brengen terwijl zij worstelen met ingewikkelde situaties en trauma's uit het verleden. In 'Als ik je weer zie' worden we daarin wederom op onze wenken bediend. De manier waarop Lily en Seb omgaan met de situatie en de dingen die zij bij zich dragen uit het verleden en hoe de lezer hierin meegenomen wordt, houdt je geboeid tot het einde. We worden het verhaal van Lily ingezogen, waarbij heden en verleden worden afgewisseld. Zo wordt steeds duidelijker wat er in het verleden is gebeurd, zonder dat je meteen alles weet. Voor het heden hoop je vurig dat alles goed komt, maar ook hier worden we lang in spanning gehouden welke kant het op gaat. Je denkt dat je het al ziet gebeuren, maar Gillian King zou Gillian King niet zijn als het niet is zoals het lijkt. Hierdoor raak je als lezer bijna net zo verscheurd als de personages zelf. Het verhaal gaat sowieso weer diep in de emotie waardoor je intens mee leeft met beide families en je niets anders kunt doen dan ademloos doorlezen hoe Gillian King met veel gevoel laag voor laag afpelt en alles blootlegt. Lily en Seb sluit je snel in je hart, met een glimlach en regelmatig een brok in de keel, waardoor het moeilijk afscheid nemen is, ook al wordt hun verhaal prachtig neergezet en krijgt het het einde wat het verdient.

Met 'Als ik je weer zie' heeft Gillian King weer een subliem verhaal afgeleverd wat me nog lang bij zal blijven. Harper Collins & World of Romance hartelijk bedankt voor het recensie-exemplaar! Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van MarieJoseJansen