Spannend tot de laatste bladzijde

Marieke Leest 22 maart 2020
Het gerucht

Ik mocht dit boek lezen dankzij uitgeverij The house of books.

Joanna is vanuit Londen verhuisd naar Flinstead aan zee omwille van haar zoontje die het moeilijk had op zijn vorige school. Joanna is een alleenstaande moeder en omdat haar zoontje het op deze school weer lastig heeft om vriendjes te maken doet Joanna er alles aan om hem daarbij te helpen. Ze gaat zelfs zo ver om interesse te wekken bij de andere moeders door een gerucht te verspreiden dat er in Flinstead een kindermoordenaar woont. Sally McGowan heeft als kind een ander kind doodgestoken en sinds haar vrijlating wordt haar verblijfplaats zo goed mogelijk geheim gehouden.
Als Joanna na het verspreiden van dat gerucht vreemde tweets krijgt en haar zoon bedreigd wordt, schakelt ze de vader van Alfie in die als journalist ook interesse heeft in Sally McGowan en op onderzoek gaat.

Het boek leest enorm vlot en heeft een heel toegankelijke schrijfstijl. Er loopt een constante spanning door het verhaal en je wordt steeds op het verkeerde been gezet. Door de snelheid waarin ik erdoor heen raasde, raakte ik soms wel eens de draad kwijt tussen alle bij-personages, namelijk de andere moeders en kinderen. Maar tot op het eind blijft het boek spannend, ook nadat je ongeveer 50 bladzijden voor het eind een grote ontdekking doet, neemt het verhaal nog een onverwachte wending en blijf je geboeid tot de laatste bladzijde.

Meer recensies van Marieke Leest