anna o.

Marieke Leest 21 februari 2024
Is Anna O. schuldig of onschuldig?

Anna O. wordt beschuldigd van een dubbele moord die ze vier jaar geleden gepleegd zou hebben. Toen de politie de moord ontdekte vonden ze ook Anna O. met een keukenmes maar die in slaap. En slapen doet ze intussen al vier jaar lang. Ze lijdt namelijk aan het berustingsyndroom. Men wil Anna dringend berechten maar om dat te kunnen doen moet ze wakker worden. Daarvoor roepen ze Ben Prince op, een forensisch psycholoog die wetenschappelijke artikels en een boek heeft geschreven over slaap en over de case Anna O. De vraag die rijst is of Anna daadwerkelijk schuldig is aan moord of niet. Veel kan en wil ik niet verklappen over de korte inhoud voor het verrassingseffect.

Het verhaal zit heel goed in elkaar. Vanuit verschillende perspectieven in verschillende vormen (o.a. een dagboek) krijg je zicht op meerdere personages. De hoofdstukken zijn kort. Er zit heel wat mysterie in wat je stimuleert om steeds verder te lezen. En hoewel deze thriller wat tempo miste op sommige momenten, zat het plot goed in elkaar. Is Anna schuldig of onschuldig? Ik veranderde steeds van gedacht. Het einde had ik ook helemaal niet verwacht.

Meer recensies van Marieke Leest