spannend en mysterieus

Marieke Leest 23 maart 2024
Het boek start meteen met een spannende proloog die de lezer meteen in zijn greep heeft. De perspectieven worden afgewisseld tussen Eveline, Alice en de ontvoerder. Eveline is net haar moeder kwijtgeraakt en begint na haar dood brieven van haar te krijgen. Brieven die gaan over een ontvoerd meisje. Een meisje waar ze niks over had geweten aangezien ze pas ontvoerd werd na haar overlijden. Alice is ontvoerd. Ze wordt vastgehouden door een man die haar popje noemt. Het is groot nieuws in Aarschot maar niemand heeft een aanknopingspunt. Als Eveline met de brieven naar de politie stapt, wordt ze niet geloofd en begint ze zelf een onderzoek.

Het verhaal is geschreven op zo’n manier dat je telkens nog een hoofdstukje wil lezen. Want na een kleine “cliffhanger” moet je soms meer dan een hoofdstuk wachten om daar meer over te weten. Er is een constante spanningsboog en een plotwending die ik niet had zien aankomen. Over de personages zelf kom je niet heel veel te weten. Gewoon voldoende voor het verhaal.

Alexander Colin heeft een fijne schrijfstijl en heeft weer een verhaal geschreven dat goed in elkaar zat, met spanning en mysterie.

Meer recensies van Marieke Leest