schrikkeldag

Marieke Leest 10 maart 2024
In het Nederlandse dorpje Warchem gebeurt er zelden iets. Behalve op schrikkeldag. Elke schrikkeldag komt er iemand door een bizar ongeluk om het leven sinds 2012. De politie beschouwt elk ongeluk echt als een ongeluk maar de inwoners van Warchem denken dat er meer aan de hand is. Ze denken dat er een soort seriemoordenaar actief is die alleen op schrikkeldag een moord pleegt. Aafke is in warchem komen wonen door haar vriend Stef en sinds zij vlak voor 29 februari 2024 bizarre telefoontjes krijgt, gaat ze op onderzoek want ze heeft schrik dat zij wel eens aan de beurt kan zijn.

Wat een origineel uitgangspunt voor een thriller. De thriller is niet echt spannend in de zin van je zit steeds de hele tijd op het puntje van je stoel, maar moet het eerder hebben van de onderhuidse spanning die je doet verderlezen om te weten te komen wat er aan de hand is.

Het verhaal is opgedeeld in twee verhaallijnen. Die van Aafke in het heden en die van Stef in het verleden. Alhoewel de twee verhaallijnen in eerste instantie niks met elkaar te maken lijken hebben, je weet als lezer dat er een reden moet zijn.

Ik vond dit boek erg leuk geschreven, de spanning mocht wat mij betreft wel wat hoger liggen, maar het verhaal bleef me wel steeds boeien. De auteur heeft mij wel om de tuin kunnen leiden want de uiteindelijke uitkomst van het verhaal bleef voor mij wel een verrassing tot op het eind.

Meer recensies van Marieke Leest