heel erg leuk verhaal

Marieke Leest 02 april 2024
Raven is twaalf en heeft een heel bijzondere familie. Ze lijken wel mensen maar eigenlijk zijn ze fabeldieren. Dit moet angstvallig geheim gehouden worden. Ook voor haar beste vriend Joris. Op haar dertiende verjaardag zal ook Raven te weten komen in welk fabeldier ze kan veranderen. Maar om dat verborgen te houden voor Joris bedenkt de familie een plannetje. Een plannetje dat niet helemaal volgens plan verloopt. Ze gaan namelijk op roadtrip met een opvallende roze bus, maar of dat nu zo’n goed idee is?

WAT EEN LEUK VERHAAL IS DIT! Sorry dat ik schreeuw maar ik wil dat je het gewoon weet. Het is een kinderboek dat je aan jongere kinderen kan voorlezen en oudere kinderen kunnen het zelf lezen. Sommige fabeldieren lijken misschien eng maar in het verhaal zie je duidelijk dat je er niet bang van hoeft te zijn.

Het verhaal is niet zo dik dus als volwassene had ik het supersnel uitgelezen. En voor kinderen die nog niet zo veel leeservaring hebben, is 129 pagina’s wel te behappen. Bovendien is het ook gewoon echt een heerlijk verhaal met humor, speciale wezens en een mooie vriendschap.

Meer recensies van Marieke Leest