dolende zielen

Marieke Leest 26 april 2023
Dolende zielen is deel 6 in de serie rond inspecteur Kim Stone.

In dit verhaal worden bij archeologische opgravingen menselijke resten ontdekt. Kim Stone wordt opgeroepen maar omdat de site op gemeenschappelijk grondgebied ligt met een ander korps, moet ze samenwerken met het team van inspecteur Travis. Ze kennen elkaar nog van vroeger en hebben een grondige hekel aan elkaar.

Intussen onderzoeken Bryant en de rest van haar team een reeks misdrijven en worden haar collega’s op die manier beter uitgediept want we komen over hen meer te weten. Haatmisdrijven is het thema in dit boek.

De verhaallijnen van Bryant en team wisselen af met deze van Kim Stone en Travis. In beide verhaallijnen komt zowel het politiewerk aan bod als een stukje zicht op de privésituaties van de personages. Een mooie mix.

Het verhaal zit echt goed in elkaar. Er zijn veel plottwists die het boek verrassende wendingen geven en er is een duidelijke spanningsopbouw en op in het laatste deel van het boek is er echt een climax wat betreft de spanning.

Angela Marsons mag zich zeker meten aan MJ Arlidge, Robert Bryndza enz. Van mij mogen er nog heel wat delen volgen.

Meer recensies van Marieke Leest