Spannend boek voor stoere kinderen

Marieke Leest 13 september 2020
Durf jij het mysterie van het Klavertjesplein te onthullen? Dit boek is niet voor bangeriken maar voor stoere jongens en meisjes die graag op zoek gaan naar avontuur!

Vier vrienden die in Hartendal wonen willen het mysterie van de toren onthullen. Elke dag als de klokken luiden moet iedereen naar binnen uit schrik voor het gevaar van het torenhuis. Er zijn enkele oudere dorpsbewoners die weten wat het gevaar inhoudt maar willen niet dat iemand dit te weten komt. Op een dag ziet één van de vrienden iets eng als hij stiekem naar buiten kijkt. Ze worden nieuwsgierig en willen weten wat er aan de hand is. De vier vrienden gaan op zoek naar de zes sleutels om het torenhuis. Dit wordt een enge en avontuurlijke zoektocht. Bovendien worden ze op de hielen gezeten door Millie, een klasgenoot die ook achter de sleutels aan zit.

Dit avontuurlijke kinderboek voor 10+ is spannend en ook een beetje eng. Het is leuk geschreven op maat van de doelgroep. Er zijn ook enkele mooie tekeningen verwerkt in het boek maar de lezer moet vooral zijn eigen fantasir gebruiken om te vatten wat er allemaal gaande is in Hartendal.

Ik wil graag de auteur bedanken dat ik mocht deelnemen aan de blogtour met een vooruitleesexemplaar. En ondertussen heb ik ook het fysieke boek in bezit. De cover is echt een pareltje.

Samen met mijn zoon hebben we genoten van het boek, alhoewel hij nog wat te jong was. We hebben het boek samen gelezen maar ik zou het boek toch eerder aanraden aan kinderen van 10 jaar of ouder. Voor mijn zoon van bijna 9 nog net iets te moeilijk en te lang.

Meer recensies van Marieke Leest