Jullie allebei

Marieke Leest 27 mei 2023
Met een spannend begin van dit boek, een vrouw die vastgebonden wakker wordt in een lege kamer en zich niet kan herinneren hoe ze daar gekomen is, werd ik onmiddellijk in het verhaal getrokken.

Daarna is er best wel een lange opbouw van het verhaal waarin je een zicht krijgt op de levens van Leigh en Kai. Een zicht op hoe ze leven, wie hun gezin is, over de band met hun ouders,… maar het was zeker niet langdradig. Ik vond het wel fijn lezen, ook al is er weinig spanning in dit deel.

Tot er al een eerste plottwist komt. Deze eerste van vele plotwendingen maakt dat het verhaal nu een heel andere richting inslaat. Vooral de psychologische spanning wordt hiermee opgevoerd. Ondanks dat de auteur probeert om iedereen verdacht te maken, had ik de uiteindelijke dader wel al heel lang in het oog.

Het einde voelde een beetje afgeraffeld. Er had best meer tijd ingestoken mogen worden in de afloop van deze thriller. Maar desondanks vond ik het een leuke psychologische thriller en zal ik zeker meer lezen van deze auteur.

Meer recensies van Marieke Leest