wild van water

Marieke Leest 10 mei 2024
Het boek zelf is heel leuk opgezet. Per twee bladzijden heb je een vraag over water en een antwoord. Daarnaast zijn er ook per thema weetjes en enkele leuke experimentjes die je zelf thuis kan uitvoeren. Wij hebben er nu drie uitgetest. De experimentjes zijn ook vrij goed uit te voeren met weinig hulp van een volwassene.

De illustraties zijn mooi, de bladzijden zijn kleurrijk, de tekst is makkelijk te lezen en de experimenten zijn heel goed te doen met kinderen. Voor sommige experimenten heb je wel eens iets nodig dat je niet direct in huis hebt maar de meeste benodigdheden zijn gewone huis-, tuin- en keukenspulletjes.

Het hele boek gaat dus over water. Je kan het zo gek niet bedenken of er staat wat over in. De plastic soep is een voorbeeld van iets wat je er misschien wel zou in verwachten maar “of we nu echt dinoplas drinken” is toch een heel originele benadering van water! Als volwassene heb ik het boek ook heel graag doorgenomen.

Kortom echt een toppertje voor kids vanaf 9 jaar die graag wat meer te weten komen over water.

Meer recensies van Marieke Leest