los te lezen tweede deel van een serie

Marieke Leest 05 juni 2023
Dana Smit - Zonder boete
Deel twee van de Hazel Kramer serie is een los te lezen vervolg op Zonder schuld. Zelf heb ik het eerste deel niet gelezen maar ik dat was ook niet nodig om Zonder boete de lezen.

Er zijn twee verhaallijnen in het verhaal: toen en nu. Toen gaat voornamelijk over het verleden van Hazel Kramer. Nu gaat over de verdwijning van de politicus Richard Hall waarbij Hazel er als profiler wordt bijgeroepen. Ondanks de verdwijning is de partij van Richard er niet happig op om de politie in te schakelen. Maar als er een aanslag gebeurt, die gelinkt is aan de verdwijning blijkt dat de politie er onvermijdelijk bij geroepen wordt.

De auteur slaagt er in om de spanning op te bouwen en dan als de spanning hoog is, wordt er plots overgegaan naar de andere verhaallijn. Natuurlijk wil je dan gewoon zo snel mogelijk verder lezen.

Hoewel de verhaallijnen op het eerste zich helemaal niks met elkaar te maken hebben, verwacht je dat ze toch een link zullen hebben. Of dat zo is, daar komt je pas op het einde achter. Je leert er in ieder geval het hoofdpersonage beter mee kennen.

Het verhaal is verrassend en het boek eindigt met een onverwachte plottwist. Ik had het in ieder geval niet zien aankomen.

Ik ben zeker positief verrast door dit boek en zou zeker graag meer lezen van Dana Smit of over Hazel Kramer.

Meer recensies van Marieke Leest