het begin van mijn recensie:
Een vlot leesbare roman met prachtige beeldspraken, opgebouwd uit delen die verwijzen naar een persoon met de jaartallen waarin het deel zich afspeelt.
Het verhaal wordt niet chronologisch verteld. Wel zijn er in de delen subtiele verwijzingen naar het volgende deel, naar de toekomst of naar het verleden. Het verhaal ontwikkelt zich langs deze sprongen in de tijd, die elkaar natuurlijk opvolgen (als je goed let op de verwijzingen)
We maken kennis met Ellen, getrouwd met Selwyn Parr wonend in de stad Upton. Het is het begin van de oorlog in dec. 1940. Southampton is in brand geschoten en de evacués worden per bus overgebracht naar Upton.
zie verder via bovenstaande link

Reacties op: Een prachtige beschrijving van een onstuimig, soms hartverscheurend leven van Ellen.

We moeten dapper zijn - Frances Liardet
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,99 Bestel het e-book € 13,99