spannend

Marijke Witman 01 augustus 2023 Auteur

Ik las; Ik zie jou, zie jij mij? van Mariska Noordeloos.

Wanneer rechercheur Saskia, tijdens het hardlopen, een zwaargewonde vrouw met een baby vindt, is dat het begin van een aantal gruwelijke gebeurtenissen. Ze krijgt, samen met haar partner Gijs, een reeks vermissingen op te lossen. Stuk voor stuk zijn het eenzame, jonge vrouwen. Wanneer de tweede vrouw dood wordt gevonden, lijkt het erop dat ze te maken hebben met een seriemoordenaar. Naast het oplossen van de case, heeft Saskia ook in haar privéleven het nodige te verstouwen. Haar huwelijk lijkt te mislukken, zeker wanneer haar man Ruud zich steeds vreemder gaat gedragen.. ‘Ik zie jou, zie jij mij?’ is opnieuw een ijzersterke thriller van Mariska Noordeloos.

Gelijk van het begin word je het verhaal ingezogen. Door de vondst van Saskia en het verloop van het verhaal maar wat mij persoonlijk het meest triggerde waren de stukjes tekst die een ander lettertype hadden. Wie is dat? Eerst dacht ik dat het een vrouw was om later te te lezen dat ik helemaal verkeerd zat. Het is een veelvoud van personen die voorbijkomen en je moet vooral in het begin echt wel bij de les blijven. Ik heb een paar keer terug moeten lezen.
Desalniettemin blijft het verhaal boeien en neemt de spanning naarmate het boek vordert zeker toe. Het einde maakt dat het helemaal klopt, alle losse eindjes zijn samen gekomen in een goed neergezette plot. Kortom. Een boek dat zeker de moeite waard is om gelezen te worden.

Meer recensies van Marijke Witman