wat een boek! Geweldig.

Marijke Witman 13 december 2023 Auteur
Uitgedokterd! Van Antoinette Kalkman.

Journaliste Eveline Johansen stelt een misstand aan de kaak als haar dochter na een verkeerde ziekenhuisingreep invalide wordt. Ze gaat tot het uiterste om de schuldigen ter verantwoording te roepen. Slaagt ze in haar missie of wordt de drang naar gerechtigheid haar fataal?

Wat een verhaal! Dit moest ik echt even laten bezinken. Maar hoe mooi die dubbele betekenis van de titel. Ik houd ervan.

Dit verhaal kruipt bij mij als moeder (en oma) onder mijn huid. Heftig wat het met je doet als je kind iets overkomt. Maar ook zo herkenbaar, ik kon me zo verplaatsen in moeder Eveline. Ook de rol van de vader is zeer goed uitgewerkt. Hoe dit gezin al eerder voor een onmogelijke opgave heeft gestaan en toch de draad weer opgepakt heeft zegt veel over hun doorzettingsvermogen. Dat hun dochter dit ook heeft en keihard knokt is mooi om te lezen.
Dan de artsen in dit verhaal. Hoe je die hebt neergezet en ook laat zien wat druk op de werkvloer met je kan doen, knap gedaan.
Ik wil er niet te veel over vertellen maar dit boek moet je gelezen hebben.
De spanning houd je vast tot het zeer verassende einde. Ik geef het 5 sterren.

Meer recensies van Marijke Witman