Aanrader!!!!

Marijke Witman 16 maart 2024 Auteur
Ik las Slangenvel van Marja Boomstra, na Slangengif en Slangenkoning het derde deel van deze serie.

Slangenvel is een psychologische thriller vol onbetrouwbare personages die zorgen voor onderhuidse spanning. Floor leert haar geliefde Egypte van een heel andere kant kennen. Floor en Rayan wonen al ruim twaalf jaar met hun twee kinderen in Caïro. Af en toe werkt zij als reisleidster voor een Nederlandse organisatie. Haar leven kabbelt ogenschijnlijk rustig voort, totdat er bij een rondreis oude bekenden aanwezig zijn, die tot Floors grote verbazing beweren dat zij hen persoonlijk heeft uitgenodigd. Wanneer een van de groepsleden nog voor de reis is begonnen overlijdt, volgen angstaanjagende gebeurtenissen zich in hoog tempo op. Floor vreest dat het verleden haar inhaalt en is ervan overtuigd dat in ieder geval een van de reizigers haar naar het leven staat. Samen met Rayan gaat ze op onderzoek uit. Maar als Rayan ontdekt dat Floor geheimen voor hem heeft en een meer dan vriendschappelijke omgang met een zekere Bram van de Water onderhoudt, komt zij er helemaal alleen voor te staan.

Al vanaf het begin sleurt het verhaal je weer mee naar Egypte, waar deze serie zich afspeelt. De sfeer is zo goed neergezet dat je het zo voor je ziet. Niet alleen het mooie maar ook de duistere kanten worden belicht. Verder wordt de spanning goed opgebouwd en zijn de schuingedrukte hoofdstukken van meerwaarde. Kortom weer een pageturner van Marja Boomstra die me op het puntje van mijn stoel hield. Niet voor niks ben ik echt onder de indruk van haar schrijfstijl.
Jammer, deze is uit maar als mijn gevoel me niet bedriegt…..

Meer recensies van Marijke Witman