Prachtig begin van een boeiende serie

Marijo Bakker 28 maart 2020
Agneta’s erfenis
Vrouwen van de Leeuwenhof deel 1
Auteur: Corina Bomann.
Uitgeverij: Boekerij.
ISBN: 9789022589052

Van het boek Agneta’s erfenis heb ik een vooruitlees exemplaar mogen lezen. Dank je wel boeken site Best of Historische Romans en uitgeverij Boekerij.

Over de auteur:
Corina Bomann (1974) woont een deel van het jaar op het Duitse platteland, waar ze in alle rust kan schrijven, en een deel van het jaar in Berlijn. Haar romans staan in Duitsland steevast hoog in de bestsellerlijsten. Bij Boekerij verschenen al meerdere succesvolle romans, waaronder Het vlindereiland, De jasmijnzussen en Het klaprozenjaar.
Samenvatting van het boek:
Meeslepende roman over een machtige familie, een prachtig Zweeds landgoed en een vrouw die een hartverscheurende keuze moet maken tussen liefde en plicht

Het prachtige Zweedse landgoed de Leeuwenhof is het decor van de levens van drie heel verschillende vrouwen, die alle drie op hun eigen manier hun weg door het leven proberen te vinden op zoek naar een gelukkige toekomst.

Het is 1913 en Agneta heeft tegen alle heersende gewoonten in afstand genomen van haar machtige familie en wil een vrij leven gaan leiden als schilder in Stockholm – het liefst met de charmante Michael aan haar zijde. Dan ontvangt ze een telegram met het nieuws dat haar vader is overleden en zij erfgename is van het landgoed de Leeuwenhof. Daarmee worden haar een adellijke titel en een leven vol pracht en praal op een presenteerblaadje aangeboden, maar was dat niet juist het leven waaraan ze had willen ontsnappen? Kiest Agneta ervoor de familietraditie in stand te houden en de erfenis van haar vader te accepteren, of overwint haar verlangen naar vrijheid en echte liefde?

Mijn bevindingen:
Nog nooit heb ik iets van deze schrijfster gelezen. Al snel tijden het lezen ontdekte ik dat ik van dit boek geen spijt zou krijgen. Je wordt direct mee gesleept in het verhaal. Het is een familieverhaal waar in spanning en romantiek afwisselend. Een tijd waar in vrouwen geen rechten hadden alleen maar plichten. De historie is prachtig beschreven en niet extra geromantiseerd. In één woord prachtig.
Mijn conclusie:
Cover: Prachtig een boek wat je in de winkel graag oppakt.
Schrijfstijl: Lekker vlot.
Het verhaal: Boeiend en meeslepend.
Plot: Heel mooi.
Conclusie: Een heerlijk boek dat smaakt naar meer.
Een geweldige 5✨

Meer recensies van Marijo Bakker