Dit is echt het beste boek van Loes den Hollander.

Marijo Bakker 09 mei 2023
“Geloof mij nooit”
Auteur: Loes den Hollander (Nederland)

* Soort boek: Nederlandse thriller
* Uitgever: De Crime Company
* Verschenen: 12 april 2023
* Omvang: 300 pagina’s
* Uitgave: paperback / ebook en Luisterboek

Dit boek mocht ik lezen van De Crime Compagnie als recensie exemplaar. Heel hartelijk dank hier voor.

Flaptekst:
Het huwelijk van Jochem en Pattie is vanaf het begin gebaseerd op totaal verschillende intenties. Het houdt daarom geen stand. De scheiding verloopt allesbehalve soepel.
Voor de buitenwereld lijkt het huwelijk van Ted en Fifi heel stabiel en gelukkig. Het einde van de relatie komt dan ook geheel onverwacht.
Dan gebeurt er iets wat niemand van de familie had verwacht en vragen ze zich af: wie wilde nu eigenlijk afrekenen met wie?

De cover:
Die is werkelijk prachtig, zwarte achtergrond en gouden en rose letters, de zijkanten ook met goud afgewerkt. Dan dat kleine meisje op de cover die met de rug naar je toestaat roept zoveel vragen op. Echt een eyecatcher.
Inhoud.
Gewoon duidelijk. Geen poespas.

Mijn beleving van het verhaal.
In het begin had ik wat moeite om in het verhaal te komen. Maar Loes kennende weet ik dat het goed komt. Het lijkt in eerste instantie een gewoon boek. Een man en een vrouw en een huwelijk dat geen stand houdt. Dan krijg je brieven te lezen die de vader aan zijn dochter schrijft. De scheiding verloopt niet gemakkelijk en Jochem, de vader, zoekt regelmatig contact met zijn broer voor advies want die lijkt ogenschijnlijk een stabiel huwelijk te hebben. Maar is dat wel zo? Er gebeuren zoveel dingen. Het is een kriskras van verhaallijnen die door elkaar lopen. Het knappe van Loes den Hollander is dat ze de spanning in iedere lijn op laat lopen maar nergens is het verwarrend. Echt geweldig. Ik zou graag meer vertellen maar dat durf ik niet anders heb ik kans dat ik spoilers weggeef.
Dan het plot, weer zat ik er compleet naast. Dit is het allerbeste boek wat ik tot heden van Loes den Hollander gelezen heb en ik heb ze allemaal gelezen. Ik wacht vol ongeduld op boek 30.
Dit boek krijgt een dikke 5 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker