Verrassend debuut.

ISBN : 9789461098108
Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Verschijningsdatum : oktober 2023

Dit boek heb ik als vooruit lees exemplaar mogen ontvangen van De Crime Compagnie. In ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank hiervoor.

Flaptekst:
Ze wilden alleen maar naar huis...

Na een gezellig dagje op een festival besluiten vier vriendinnen een kortere route naar huis te nemen. Maar op het stille bospad stuiten ze ineens op een auto. Ze kunnen er niet langs en besluiten een kijkje te nemen. Dan doen ze een schokkende ontdekking.

Eenmaal thuis denken ze veilig te zijn, maar niets blijkt minder waar. De gebeurtenis uit het bos blijft hen achtervolgen en dwingt hen een groot geheim te bewaren. Is hun vriendschap hiertegen bestand?

De cover:
De cover die sprak me direct aan. Die meisjes tussen die bomen. Je krijgt het er onbewust koud van. In de winkel zou ik zeker dit boek oppakken.
Indeling en opmaak.
Indelingen lettertype, prima. Gelukkig niet van die kleine letters. De opmaak is heel duidelijk door de hoofdstukken een naam te geven is er geen twijfel over wie dit stuk gaat.

Mijn beleving van het verhaal.
Zodra je de eerste regels leest is het al duidelijk. Dit wordt een heerlijk spannend verhaal.
4 meiden die naar een festival geweest zijn willen zo snel mogelijk naar huis en besluiten de kortste weg te nemen. Die is door het bos. Of dat verstandig is kunnen ze van te voren niet weten. Na een stuk te hebben gereden over een eigenlijk te smal bospad zien ze ineens een auto voor hun staan. Er langs gaan lukt niet en terug ook niet dus moeten ze kijken waarom die auto daar staat. Het begin van een reeks gebeurtenissen die de meiden van hun levensdagen niet meer zullen vergeten.
Een heerlijk spannend makkelijk weg leesboek. Dat je van het begin tot het einde blijft boeien. Regelmatig blijft de auteur je verrassen met een onvoorstelbare wending in het verhaal. Het plot is briljant gevonden en ook niet te voorspellen, misschien een beetje vergezocht maar toch. Dit boek krijgt van mij 4⭐️

Meer recensies van Marijo Bakker