Een echte pageturner.

Genre Thriller / spannende fictie
EAN 9789047207917
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands

Dit boek mag ik lezen voor de blogtour van Loft books. Dank jullie wel hier voor.

Flaptekst:
Slangenkoning van Marja Boomstra is het tweede deel in de serie Slangengif . Floor vlucht naar Caïro na een ontmoeting met een oude bekende.

Floor is blij dat ze na haar avontuur in het Midden-Oosten eindelijk kan denken aan een toekomst met Rayan. Maar plotseling krijgen ze een fikse ruzie en vlak daarna vertrekt hij halsoverkop. Als ze niets meer van hem hoort probeert ze haar leven weer op te pakken en ze vindt, dankzij haar buurvrouw Annemieke, werk als kamermeisje in Hotel Babylon. Daar meent ze Hamadi – de man die dankzij haar vast zou moeten zitten – te zien. Als even later Annemieke levenloos wordt aangetroffen, weet Floor dat ze in gevaar is. Ze vlucht naar Caïro in de veronderstelling dat Rayan daar is en haar zal willen helpen, maar zal ze hem op tijd kunnen vinden? En kan ze nog wel iemand vertrouwen?

De cover:
Die vind ik prachtig. Als je hem naast deel 1 houdt kun je duidelijk zien dat dit een serie is. Dat vind ik best belangrijk. Ze passen prachtig bij elkaar.
De inhoud.
Ik heb het ebook gelezen dus lettertype en grootte is niet van toepassing.
In de tekst staan cursieve gedeeltes, dat is wat hoofdpersonen op dat moment denken. Dat is super fijn en overzichtelijk.
Het boek is verdeeld in hoofdstukken. Iedere hoofdstuk begint weer bij een ander hoofdpersoon. Zo leer je iedere hoofdpersoon goed kennen en wisselt het verhaal zich in een snel tempo af. Ik vind dit een heerlijke schrijfstijl.

Het verhaal:
Eigenlijk vind ik dat ik niets over de inhoud van het verhaal mag vertellen. Dat moeten jullie zelf maar lezen. Maar mijn bevindingen wil ik graag delen.
Het verhaal gaat naadloos verder waar het vorige deel gestopt is. Daardoor hoef je niet in het verhaal te komen. Dat is wel fijn. Het begint even aftastend maar al snel krijg je door dat Floor waarschijnlijk weer flink in de problemen gaat komt. Maar meerdere personen spelen een hoofdrol, daardoor kom je niet echt tot rust en dendert het voort. Die rust in het begin is valse schijn er hangt een zwaard van Damocles boven. Het voelt ook benauwd aan. Het verhaal ontvouwt zich snel en is nergens saai. Hoe verder leest hoe spannender het wordt. Als je denkt dat het niet erger kan komt daar het plot: Bam. Wauw. Pfff. Ik zie nog een deel aankomen. Marja Boomstra heeft het hem echt weer geflikt. Dit boek hoort in groten getalen in de boekwinkel te staan. Ik gebruik het woord zelden maar dit is echt een page turner.

Meer recensies van Marijo Bakker