Verwarrend

Marina67 13 december 2019
Naar dit boek had ik erg uitgekeken. Al gekocht in de zomer maar bewaard voor de december maand. Zoveel goede recensies, ik verwachtte er veel van.
Maar eenmaal aan het lezen viel het me nogal tegen. De eerste 250 pagina's was het echt ploeteren. Ik vond het verhaal ingewikkeld en verwarrend en de schrijfstijl onprettig. Vooral had ik moeite met het onderscheiden van denken en zeggen. Regelmatig moest ik iets nogmaals lezen of terugbladeren "wie is wie" en "hoe zat het ook alweer".

Ik ben blij dat ik toch heb doorgezet. Want ineens kwam het verhaal in een sneltreinvaart, evenals de schrijfstijl. Alsof een andere auteur het stokje overnam.
Werkelijk tot de laatste 40 bladzijden had ik geen idee van wie de dader van alle gruwelijke misdaden was. Dat vind ik bijzonder knap van de auteur.
En de onderlinge verhoudingen zijn ook meesterlijk uitgewerkt.

Door alle verwarring geen 5 sterren, maar toch wel 4

Meer recensies van Marina67