lekker spannend

MarlousDemian 21 april 2024
Ik mocht de novelle ‘De vrouw in de scherven’ geschreven door Naomi de Meer lezen voor de Verhalenfabriek.

In ‘De vrouw in de scherven’ lees je het verhaal over psychologe Evi. Zij heeft haar eigen praktijk waar ze Juliet ontvangt. Juliet heeft een zeldzame ernstige fobie voor spiegels. Het lijkt na een tijdje beter te gaan met Juliet. Wanneer Juliet onverwachts overlijdt, rijst bij Evi de twijfel of dit wel een onschuldig ongeval is zoals de politie denkt. Evi gaat op onderzoek uit naar de waarheid.

Naomi de Meer heeft eerder de novelle ‘De vrouw die moord riep’ geschreven. Uit dit verhaal kennen we Evi. Evi leer je nu ook kennen. In ‘De vrouw in de scherven’ lees je diepgaander over het het trauma dat Evi had opgelopen. Ook leer je beste vriendin Noor en diens broer Nathan kennen. Met Nathan heeft Evi een prille relatie.
Het verhaal is spannend. Er gebeuren allerlei vreemde dingen, mini flashbacks en kleine plots. Het zijn allemaal puzzelstukjes die aan het eind van dit zeer prettig te lezen verhaal tot een spannend en onverwachts einde komt.

De vrouw in de scherven was een prettig te lezen novelle. Op zich zonder voorkennis van de eerder verschenen De vrouw die moord riep los te lezen. Wel ga ik het vorige verhaal opzoeken omdat het verhaal zo lekker weg las. Kortom een geslaagd tussendoortje dat prettig las in een paar uurtjes.

Bedankt Verhalenfabriek dat ik deze mocht lezen.

Meer recensies van MarlousDemian