Hartje centrum

MarlousDemian 28 april 2024
Voor de Valentijnsprijs 2024 mocht ik Hartje Centrum van Janice Bakker lezen.

Hartje Centrum is het tweede boek dat ik na Op het juiste moment geschreven door Janice Bakker heb mogen lezen.
Robin is docent aan de Hogeschool Rotterdam. Vanwege het tekort aan woningen zijn de docenten benaderd of ze een internationale student willen opvangen door hen een kamer te bieden. Robin heeft er op het eerste moment niet zo’n zin in. Ze besluit dit door de stilte in huis na het vertrek van haar huisgenoot toch te doen. Het levert ook nog wat extra inkomsten op en dat kan ook geen kwaad. Ze dacht eerst dat ze een meisje zou krijgen, maar dan blijkt er een Italiaanse hunk voor de deur te staan. Robin is zich ervan bewust dat ze als docent geen relatie met een student aan kan gaan, maar ontwikkelt toch gevoelens voor hem.
Hartje Centrum is een feelgood novelle. Ik vond het een mooi onderwerp hebben met ook nog een extra onderliggende thema: verboden liefde, want een docente kan geen relatie hebben met een student. Het is in eenvoudige woorden geschreven waardoor het als een trein las. Het was een aangename afleiding met leuke wendingen, ook al was het voorspelbaar.
Het was voor mij een lekker vlot verhaal en heeft me even in gedachten meegenomen als aangename afleiding.

Meer recensies van MarlousDemian