spanning maar zat meer in denk ik

MarlousDemian 21 april 2024
Voor de leesclub van de boekenreizigers mocht ik dit keer Waan lezen geschreven door Marisa Kuijk.
In Waan lees je het verhaal over Saar en Tom en hun vierjarige dochter Lotte. Saar en Tom hebben relatieproblemen. Tom is advocaat en als startend ondernemer veel van huis. Door de komst van Lotte is Saar minder gaan werken. Het advies van hun relatietherapeut was samen een weekje weggaan om nader tot elkaar te kunnen komen.
Het gaat al snel mis en Tom besluit terug te gaan naar huis om de problemen op het werk op te lossen. Saar en Lotte blijven samen achter en proberen er nog een leuke tijd van te maken. Ze komen in een gehucht waar Daan, straatmuzikant aan het zingen is. Ze gaat samen met Daan zingen voor een drukte aan mensen. Alleen dan gebeuren er rondom Saar die maken dat ze alert is rondom Lotte. Alleen gaat het toch mis. Wie is er dan nog te vertrouwen? Zeker als je je verleden met stemmingswisselingen tegen je hebt, Saar besluit ervoor te gaan en doet dan op haar eigen manier.

Het verhaal is vanaf de eerste letters al spannend. Het leest vlot en de extra stukjes tekst van de dader, in mijn ogen van toegevoegde waarde, je wilt weten wie dit heeft gedaan.
Alleen dat lijkt het verhaal best goed en beeldend beschreven te worden, toch wordt dit gedurende het verhaal wat minder en zwakt dit af. Het einde, een ontdekking van Saar maakt het abrupt af. Er blijft nog wat open einde idee aan het verhaal. Ik vind de titel niet helemaal gelukkig, het verliest wat sterkte gedurende het verhaal. Toch heeft de opzet van dit verhaal wel iets waardoor ik denk dat er nog veel meer in had gezeten, al met al geen verkeerd tussendoortje.

Meer recensies van MarlousDemian