Verbeter je ademhaling!

MarYan 05 maart 2024
Dit boek bleef lang liggen, te lang.. er waren steeds andere boeken die mijn aandacht -meer- vroegen. Maar toen ik erin begon bleek het een heel boeiend boek te zijn. Heel toegankelijk, in heldere taal geschreven.
We besteden nauwelijks aandacht aan onze ademhaling, het gaat vanzelf toch.. Toch kan je manier van ademen grote invloed hebben op je gezondheid, lichamelijk en geestelijk.
Heb je veel last van onrust en stress dan kun je dit reguleren door anders te ademen. Zodat je weer beter gaat 'stromen'.
Vooral de uitademing is heel belangrijk, we ademen zelden goed uit, dit kun je leren met behulp van de aanwijzingen in dit boek. En gebruik je spieren in je onderbuik waarvan je niet wist dat je ze had..

In elk hoofdstuk leidt Marleen je in dit boek naar nieuwe inzichten en door de oefeningen maak je het je eigen.
Er zat ook een kaartje in het boek met een qr-code met een luisteroefening in 3 delen! Dat vind ik heel handig! Een oefening uit een boek doen kan soms wat lastig zijn.
Ook geeft ze trainingen en is er een opleiding.

~Ziekten als diabetes, kanker, verslaving, somberheid gaan één op één samen met een disfunctioneel adempatroon.~

Omdat ik las dat het verbeteren van je ademhaling wel wat kan losmaken(wat op zich heel goed is) ben ik wat voorzichtig. Ik wil eerst wat dingen achter de rug hebben die me al uit evenwicht brengen.
Maar als je geïnteresseerd bent in ademhaling en je wilt oefenen om meer rust en ontspanning te ervaren dan is dit echt een heel fijn en leerzaam boek waar je veel uit kunt halen. Ik ga dat later ook zeker doen. Wellicht ga ik een training doen in Zwolle of Utrecht. Zie de website: wwwmarleenvandenhout.nl

Meer recensies van MarYan