Heerlijke verrassende recepten

MarYan 14 april 2024
Het Groentebakboek van Lina Wallentinson is hard op weg om één van mijn lievelings kookboeken te worden! Dat komt door de veelheid aan verrassende recepten; brood(jes), crackers, zoetigheden...

Ik heb er al best veel uitgeprobeerd en dat had nog meer kunnen zijn maar ik moest even pauzeren vanwege een kleine operatie waardoor ik mijn linkerhand niet goed kon gebruiken. En nu weigert mijn oven dienst. En die heb je wél nodig met dit kookboek. Ik heb al een nieuwe uitgezocht die ik hopelijk volgende week heb.. want ik ben nog lang niet klaar met dit boek!
De overheerlijke wortelcakerol met citroencrème heb ik al 2x gemaakt en nu ik dit opschrijf krijg ik er weer enorme zin in.

In elk recept zit groente verwerkt. Lina houdt van experimenteren en we zouden wat meer groenten mogen eten. Soms heb je ook wat restjes groente over die je zo kunt verwerken. Achterin het boek staat een lijstje met groenten met daaronder de recepten die je zou kunnen maken... Handig!
Deels zijn de recepten ook glutenvrij. Én eenvoudig te maken.
Er worden verschillende soorten meel gebruikt waaronder ook wat minder bekende zoals sorghum en teff.
Kneden is vaak niet nodig, lang rijzen soms wel, dat vraagt dan wat planning.
Ook leuk zijn de recepten voor beleg of een sausje. En bij elk recept staat een aantrekkelijke foto. Het boek is mooi vormgegeven.
Ik heb nog geen crackers gebakken. Dat was ik dit weekend van plan. Vind ik ook wat eng want dat komt denk ik nauw, ze moeten knapperig zijn maar niet te hard.
Ik heb dus zin in mijn nieuwe oven! De crackers laat ik hier dan zeker nog zien.
Al met al dus zeker een aanrader, dit boek.

Meer recensies van MarYan