Een magisch mooi journal

MarYan 24 maart 2024
In dit prachtige journal vind je volop inspiratie om creatief bezig te zijn op gebied van tekenen, kleuren, schrijven, mindfulness.. Je kunt meteen in het boek aan de slag, het is laagdrempelig. Gebruik gewoon het materiaal dat je in huis hebt. Vaak vinden we dat we iets prachtigs moeten maken en dat is eigenlijk jammer want dat kan de creativiteit blokkeren. Ik heb daar zelf ook wel last van dus ik begon eerst met het inkleuren van een van de kleurplaten.. heel rustgevend.
Creativiteit behelst natuurlijk nog veel meer, ook koken, knutselen of handwerken, fotografie.. Het gaat om iets creëren. Creativiteit brengt je in het nu, ontspant..
Dit boek is opgedeeld in de 4 seizoenen met prachtige illustraties en quotes, het is een vrolijk geheel en het wordt nóg kleurrijker als je er zelf mee bezig gaat.
Dit journal helpt je ook om oog te hebben voor de kleine dingen, zoek naar de lichtpuntjes die je elke dag kunt tegenkomen. Doe eens iets nieuws, experimenteer met verschillende materialen, combineer ze.
Het bezig zijn met je handen op papier doet hetzelfde met je hersenen als meditatie.
Dus nog maar wat vaker offline denk ik...

Meer recensies van MarYan