Zeg JA tegen jezelf

MarYan 13 april 2024
Deze jubileum uitgave; hardcover met goudkleurige omslag, ziet er prachtig uit en bevat een extra deel van zo'n 30 blz. met oa antwoorden op de meestgestelde vragen en extra handvatten voor een liefdesbange relatie.
Deze bestseller is in de afgelopen 10 jaar veel gebruikt ook door therapeuten en opleidingen.. En het blijft actueel!

Het boek is makkelijk leesbaar en opgedeeld in 6 delen met verschillende hoofdstukken. Helder en in begrijpelijke taal geschreven. Met voorbeelden uit de praktijk zodat je (wellicht) inzicht krijgt in je eigen patronen en begrijpt waar je angst vandaan komt.
Van verlatingsangst en bindingsangst naar eigenwaarde, zelfliefde en verbinding.  Hoe doe je dat.. Hannah Cuppen neemt je bij de hand.
Dit boek gaat over de manieren die we onbewust geleerd hebben om liefde op afstand te houden uit angst om liefde te verliezen.

'Als we ons niet verbinden, worden we ook niet verlaten'.
Maar we verlangen zo naar liefde!

De Liefdesbange is niet perse een single en niet alle singles zijn liefdesbang! Ook in relaties komt het veel voor, in veel relaties is geen sprake van een werkelijke verbinding.
We willen vaak vrij zijn én een fijne verbinding met de ander. Dat botst. In een relatie is het dan zaak om de balans te vinden.
Iemand met bindingsangst trekt een partner met verlatingsangst aan en andersom. Als je je bewust wordt van je patronen kun je uit de dans van achtervolgen en weglopen stappen. Je bent niet meer het overgeleverde kind! Je bent nu volwassen.
Cuppen geeft ook concrete handvatten om de verbinding met jezelf te herstellen.

'Je kunt je alleen afgewezen voelen bij gebrek aan liefde in je eigen hart. En dat genezen is je eigen verantwoordelijkheid.'
Zeg JA tegen jezelf.

Dit boek helpt je daarbij, soms heb je wat extra hulp nodig.

Meer recensies van MarYan