Over de top..!!

Mieke Piersma 26 maart 2024
“De Logé”is een thrillerdebuut van Nelle Lamarr. Een vlot geschreven verhaal waar ik met veel verwachting aan begonnen ben en mij niet teleurstelde, totdat je verder in het verhaal komt..
Het werd voor mij over de top en het einde ongeloofwaardig.

Als Tanya, een Britse uitwisselstudent een jaar lang in het gezin van Natalie en Matt wordt opgenomen, komen de problemen met dochter Paige en haar broer Will.
Deze twee ondervinden dat Tanya zich steeds meer in het gezin nestelt en erg opdringerig is. Je voelt direct dat er meer schuilt achter deze jonge knappe vrouw. Zij krijgt de kamer van Anabel, de zus van Paige, die op een mysterieuze wijze om het leven gekomen is. De gelijkenis met Anabel wordt met de dag enger en Natalie vraagt zich soms af wie Tanya echt is. Dit en haar geheimen houden haar vaak wakker. En is haar echtgenoot Matt wel te vertrouwen? De sfeer in dit gezin is spannend en dat maakt dat je steeds wil doorlezen.

De hoofdstukken wisselen elkaar af met Natalie en Paige en vanuit hun perspectief leer je de karakters goed kennen. Tanya profiteert van het welgestelde Amerikaanse gezin en buit ze volledig uit.
Verbazingwekkend dat Natalie en Matt daar volledig mee ingaan. Paige voelt zich aan de kant gezet door haar moeder, want Tanya komt op nummer één bij haar. Zo voelt zij dat..Ongelooflijk..!!
Er gebeuren te veel dingen op het einde, waar ik niet over kan uitweiden, want dan zou ik spoilers weggeven. Het boek zou van mij meer sterren gekregen hebben als het plot geloofwaardig was geweest. Jammer, want de schrijfwijze is zeer vlot en leest prettig met heerlijke korte hoofdstukken.

Meer recensies van Mieke Piersma