Fantastische psychologische thriller met korte hoofdstukken !! WOW.....!!

Mieke Piersma 03 maart 2024
De vorige psychologische thrillers van deze auteur Freida McFadden waren zo goed, dat ik al wist dat ik de volgende boeken ook wilde hebben. Ik heb genoten van het debuut De Hulp en het tweede boek Wat De Hulp Weet en was nieuwsgierig naar het derde boek De Perfecte Zoon. Ik ben niet teleurgesteld, want ook van dit boek heb ik genoten! Het verhaal verteld over Erika Cass met echtgenoot Jason en hun kinderen Liam en Hannah. Het lijkt een perfect gezin, maar is dat wel zo ? Hun leven staat op z’n kop als er twee rechercheurs aan de deur staan met de mededeling dat er een meisje vermist is en omdat Liam de laatste persoon is die haar heeft gezien en gesproken wordt hij meegenomen naar het bureau voor een verhoring. In de ogen van Erika is Liam de perfecte zoon.. Het kan toch niet zo zijn dat Liam er wat mee te maken heeft ? Als de bewijzen zich opstapelen begint Erika te twijfelen in zijn onschuld. De spanning thuis is te snijden en dat geld ook voor het boek. Vanaf het begin is de spanning aanwezig en ieder hoofdstuk eindigt met een cliffhanger waardoor je steeds verder wilt lezen.

Freida McFadden heeft een heerlijke schrijfstijl wat gemakkelijk leest en korte hoofdstukken. Het verhaal wordt duidelijk aangegeven met afwisselend Erika, politieverhoor en het slachtoffer. Het verhaal houd je in zijn greep vanaf de eerste bladzijde.De spanning loopt alleen maar op en ik kon met geen mogelijkheid het boek wegleggen..Je vraagt je steeds af hoever een moeder gaat in het beschermen van haar kind. Zeer knap van de schrijfster om in de huid te kruipen van het hele gezin, zodat de lezer met iedereen meeleeft en de sfeer voelt hoe moeilijk het voor iedereen is. Het verhaal eindigt met een open einde, dus we kunnen een vervolg verwachten. Het slot van dit boek is zeer verrassend !

Meer recensies van Mieke Piersma