Wie zonder zonde is.....

Mieke Piersma 21 maart 2024
Het was een bijzondere ervaring om dit boek te lezen. Voor jaren terug heb ik ook boeken van Emma Anna gelezen en ik heb bewust dit boek gekocht vanwege het thema..
Het leek mij interessant hoe deze personages hun geloof beleven en over het celitabaire leven waar Corneel als pastoor voor gekozen heeft.

Het verhaal neemt ons mee naar de 22 jarige Anna die door haar streng gelovige opa en oma wordt opgevoed en het niet altijd goed keuren welke keuzes ze maakt.
Ze zoekt de grenzen op wat betreft de mannen waar ze mee omgaat, maar gaat trouw iedere zondag met haar opa en oma naar de kerk. Daar ontmoet ze Corneel en er ontstaat een ontluikende liefde tussen deze twee mensen. Corneel leeft al zijn hele leven als dertig jarige celibatair, maar kan zich moeilijk verzetten tegen de aantrekkingskracht van Anna.

Als de ontmoetingen en het lichamelijke contact heftiger worden, komt Corneel in een dilemma…Waar kiest hij voor ? Voor zijn standvastige geloof of voor de aantrekkelijke Anna ?
De seks scenes zijn expliciet en gedetailleerd en eerlijk gezegd was dat voor mij teveel van het goede. Maar desalniettemin heb ik met plezier en interesse dit boek gelezen omdat de personages op papier tot leven kwamen en ik een poging deed om mij in hun situatie te kunnen verplaatsen. Tijdens het lezen groeit de spanning hoe het afloopt met Corneel en Anna en of ze uiteindelijk ieder hun eigen weg gaan…het einde van dit verhaal vond ik toch wel verrassend…Ik geef dit boek 3,5*

Meer recensies van Mieke Piersma